Przejdź do głównej treści
Pałac Pakoszów
  • Hotel
    • Historia Pałacu
    • Opinie
    • Blog
    • Biblioteka pałacowa
    • Salonik Miśnieński
    • Sala balowa barokowa
    • Sala Kafelkowa
  • Pokoje
  • Pakiety
  • Restauracja
    • Restauracja Stara Bielarnia
    • Restauracja nad Stawami
    • Lobby Bar
    • Coffee Time
    • Menu Restauracji
  • Wellness i SPA
    • Pałacowe SPA
    • Menu SPA
    • Sauna i basen
    • Sala fitness
  • Biznes
    • Sale konferencyjne
    • Imprezy plenerowe
    • Eventy firmowe
    • Szkolenia i konferencje
    • Integracja i team building
    • Wigilia firmowa
  • Wesela i Imprezy
    • Wesele w pałacu
    • Sale bankietowe
    • Ślub w plenerze
    • Wieczór panieński
    • Imprezy okolicznościowe
  • Atrakcje
  • Galeria
  • Kontakt
  • EN English
  • DE Deutsch
  • CS Čeština
Pałac Pakoszów
  • Hotel
    • Historia Pałacu
    • Opinie
    • Blog
    • Biblioteka pałacowa
    • Salonik Miśnieński
    • Sala balowa barokowa
    • Sala Kafelkowa
  • Pokoje
  • Pakiety
  • Restauracja
    • Restauracja Stara Bielarnia
    • Restauracja nad Stawami
    • Lobby Bar
    • Coffee Time
    • Menu Restauracji
  • Wellness i SPA
    • Pałacowe SPA
    • Menu SPA
    • Sauna i basen
    • Sala fitness
  • Biznes
    • Sale konferencyjne
    • Imprezy plenerowe
    • Eventy firmowe
    • Szkolenia i konferencje
    • Integracja i team building
    • Wigilia firmowa
  • Wesela i Imprezy
    • Wesele w pałacu
    • Sale bankietowe
    • Ślub w plenerze
    • Wieczór panieński
    • Imprezy okolicznościowe
  • Atrakcje
  • Galeria
  • Kontakt
  • Strona główna
    • Historia Pałacu
    • Opinie
    • Blog
    • Biblioteka pałacowa
    • Salonik Miśnieński
    • Sala balowa barokowa
    • Sala Kafelkowa
  • Pokoje
  • Pakiety
    • Restauracja Stara Bielarnia
    • Restauracja nad Stawami
    • Lobby Bar
    • Coffee Time
    • Menu Restauracji
    • Pałacowe SPA
    • Menu SPA
    • Sauna i basen
    • Sala fitness
    • Sale konferencyjne
    • Imprezy plenerowe
    • Eventy firmowe
    • Szkolenia i konferencje
    • Integracja i team building
    • Wigilia firmowa
    • Wesele w pałacu
    • Sale bankietowe
    • Ślub w plenerze
    • Wieczór panieński
    • Imprezy okolicznościowe
  • Atrakcje
  • Galeria
  • Kontakt
  • facebook
  • instagram
  • tripadvisor
  • youtube
image

Regulaminy

  • facebook
  • instagram
  • tripadvisor
  • youtube
Najlepsze ceny gwarantowane
Natychmiastowe potwierdzenie
Bezpieczeństwo transakcji
Oferty specjalne

Regulaminy w Pałacu Pakoszów

REGULAMIN HOTELU

§ 1 Przedmiot Regulaminu

Regulamin określa przedmiot świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Hotelu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty meldunkowej jak również poprzez dokonanie czynności konkludentnych (procesowych), w szczególności poprzez dokonanie rezerwacji i/albo zapłatę zadatku/zaliczki lub całej należności za pobyt w Hotelu. Dokonując czynności wymienionych w zdaniu poprzednim Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Hotelu Pałac Pakoszów przy ul. Zamkowej 3 58-573 Piechowice. Regulamin dostępny jest do wglądu w recepcji Hotelu oraz na stronie internetowej. Opiekunem gościa jest Recepcja hotelowa.

§ 2 Doba Hotelowa

Pokój hotelowy wynajmowany jest na doby hotelowe. Doba hotelowa trwa od godz. 15:00 do 11:00 dnia następnego. Życzenie przedłużenia pobytu, poza okres wskazany w dniu przybycia Gość powinien zgłosić najpóźniej do godz. 20:00 w dniu poprzedzającym dzień wymeldowania z Hotelu. Hotel uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę dostępności pokoi. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w hotelu, w przypadku niedokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy okres pobytu oraz w przypadku nieprzestrzegania regulaminu.

§ 3 Rezerwacja i meldunek

Podstawą zameldowania Gościa jest okazanie w Recepcji dokumentu tożsamości z fotografią i obowiązek wypełnienia oraz podpisania karty meldunkowej. W przypadku odmowy okazania dokumentu tożsamości w sposób umożliwiający zameldowanie, recepcjonista ma prawo odmówić wydania karty/klucza do pokoju. Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju innym osobom nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę. Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu hotelu lub Gości, szkody na osobie Gości, pracowników hotelu lub innych osób przebywających w hotelu. Hotel zastrzega sobie prawo do pobrania depozytu gotówkowego lub blokady środków na karcie płatniczej/kredytowej w wysokości należności za cały pobyt oraz dodatkowo 100 PLN/dobę na dodatkowe usługi. W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie trwania doby, Hotel nie ma obowiązku zwrotu opłaty za daną dobę hotelową.

§ 4 Usługi i usługi dodatkowe

Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, Gość jest proszony o niezwłoczne zgłaszanie zastrzeżeń do Recepcji Hotelu, co umożliwi pracownikom reakcję i poprawę standardu świadczonych usług. Hotel ma obowiązek zapewnić Gościom: Warunki do pełnego wypoczynku; Bezpieczeństwo pobytu, w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o Gościu; Profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w Hotelu; sprzątanie pokoi oraz części wspólnych

Hotelu; Sprzątanie Hotelu i wykonywanie niezbędnej naprawy urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi takie życzenie; Sprawną pod względem technicznym obsługę, a w przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły być usunięte niezwłocznie, Hotel dołoży starań, by w miarę możliwości zamienić pokój lub w inny sposób złagodzić niedogodność. Dodatkowo na życzenie Gościa Hotel świadczy następujące usługi: Udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą; Budzenie o wyznaczonej godzinie; Przechowywanie bagażu Gościa – Hotel może odmówić przyjęcia bagażu, przechowywania bagażu w terminach innych niż daty pobytu Gościa hotelowego oraz nie mających cech bagażu osobistego; Sprzątanie pokoju podczas pobytu - m.in. wymiana pościeli, ręczników, odkurzanie, dezynfekcja; Serwis sprzątający odbywa się raz dziennie na życzenie gościa, zgodnie z instrukcją dostępną w pokoju, w godzinach 09:00-15:00 i nie przysługuje w dobie zameldowania oraz wymeldowania; Zamawianie taxi.

§ 5 Odpowiedzialność Gości

Na terenie Hotelu dzieci w wieku poniżej 16 lat powinny znajdować pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponosić będą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe w wyniku działania dzieci. Gość hotelowy ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób lub osób odwiedzających te ostatnie. Hotel zastrzega sobie możliwość obciążenia karty kredytowej Gościa za wyrządzone szkody po jego wyjeździe. Hotel zastrzega sobie prawo do odrębnej i indywidualnej wyceny zniszczeń w zależności od prac koniecznych do usunięcia szkody. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, Hotel może odmówić świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań Hotelu, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz opuszczenia Hotelu. Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien ze względów bezpieczeństwa wyłączyć telewizor, zgasić światło, zamknąć krany oraz sprawdzić zamknięcie drzwi, również drzwi balkonowych. Gość przyjmuje na siebie odpowiedzialność za wydaną kartę i klucz do pokoju. W razie zgubienia lub zniszczenia karty i/lub klucza, pobierana jest opłata w wysokości 100 PLN.W przypadku nieuzasadnionego uruchomienia ręcznego ostrzegacza pożarowego ROP na korytarzu hotelu, Gość zostanie obciążony karą w wysokości 3000 PLN. Korzystanie ze strefy wellness poza godzinami otwarcia jest zabronione - w razie niezastosowania się do zasad Hotelu, Gość zostanie obciążony grzywną w wysokości 2000 PLN.

§6 Odpowiedzialność Hotelu

Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami kodeksu cywilnego. Gość powinien zawiadomić Recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt niezależnie od tego czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu hotelowym czy każdym innym miejscu na terenie hotelu.

§7 Zwrot Rzeczy Pozostawionych

Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju hotelowym będą odesłane na wskazany przez Gościa adres na jego koszt. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji Hotel przechowa powyższe przedmioty przez okres 30 dni, a po upływie tego okresu przedmioty te zostaną zniszczone. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za pozostawioną w pokoju żywność i nie ma obowiązku jej przechowywania po wyjeździe Gości.

§8 Cisza nocna

W Hotelu obowiązuje cisza nocna od godz. 22:00 do godz. 6:00 dnia następnego.

§9 Polityka wobec dzieci

Dzieci poniżej 13 roku życia mogą przebywać w Hotelu jedynie pod opieką osoby dorosłej. Opiekunowie zobowiązani są do należytej opieki nad dzieckiem przebywającym z nimi w Hotelu.

1. Dzieci w wieku 0 – 4 lat - według cennika. 2. Dostawka dla dziecka w wieku od 4 do 11 lat - według cennika. 3. Dostawka dla osób powyżej 11 roku życia - według cennika. 4. Łóżeczko niemowlęce – gratis. 5. Prośbę o łóżeczko niemowlęce należy zgłosić na etapie rezerwacji. Liczba łóżeczek ograniczona.

§10 Polityka wobec zwierząt

Hotel akceptuje zwierzęta domowe według obowiązującego cennika oraz odrębnego regulaminu dostępnego dla Gości ze zwierzętami w hotelowej Recepcji. Najważniejsze informacje: Gość powinien zgłosić chęć przyjazdu ze zwierzęciem podczas dokonywania rezerwacji pobytu. Hotel nie akceptuje ras psów uznawanych za agresywne. Wykaz ras psów agresywnych na podstawie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 roku: Pit bull terier, Dog z Majorki, Buldog amerykański, Dog argentyński, Dog kanaryjski, Tosa inu, Rottweiler, Akbash dog, Anatolian karabash, Moskiewski stróżujący, Owczarek kaukaski. Do Hotelu przyjmowane są jedynie zwierzęta zdrowe z książeczką zdrowia, aktualnymi szczepieniami i potwierdzeniem odrobaczania. Recepcja Hotelu może wymagać okazania książeczki zdrowia przy przyjeździe, a w przypadku braku aktualnych szczepień, ma prawo nie wyrazić zgody na przebywanie zwierzęcia w hotelu i na terenie posesji ze względu na bezpieczeństwo innych Gości. Właściciel zwierzęcia zobowiązuje się do zapewnienia mu odpowiedniego wyposażenia np. smyczy, obroży, kagańca, legowiska, kuwety, miski do karmy i wody, żwiru, woreczków na odchody. W hotelowej recepcji dostępne są miski na karmę i wodę w liczbie ograniczonej. Niedopuszczalne jest korzystanie z hotelowych ręczników i pościeli na potrzeby zwierząt. Hotel nie wyraża zgody na przebywanie zwierząt na łóżku oraz sofach, a także załatwiania potrzeb fizjologicznych w obrębie pokoju i innych wnętrz hotelowych. Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z naprawą lub czyszczeniem w przypadku zabrudzenia wnętrz pokoju (w tym wykładziny, materacy lub innego wyposażenia). Wycena dokonywana jest przez Dyrekcję Hotelu. Zwierzęta mogą przebywać w hotelu w wyznaczonych strefach, gdzie powinny być wyprowadzane na smyczy, a zwierzęta mogące stanowić zagrożenie dla otoczenia również w kagańcach i pod kontrolą dorosłego opiekuna. W szczególności zabrania się wprowadzania zwierząt na teren wellness i SPA. Wyjątek stanowi pies

przewodnik. Właściciel zwierzęcia ponosi pełną odpowiedzialność finansową i prawną za szkody wyrządzone przez Jego zwierzę na innych osobach, mieniu Hotelu i Gości.

§11 Standardy Ochrony Małoletnich

Hotel Pałac Pakoszów z dniem 15.08.2024 r. przyjął i zobowiązał się przestrzegać procedury dotyczącej Standardów Ochrony Małoletnich (osoby poniżej 18 roku życia). W związku z tym Goście meldujący się w obiekcie mogą zostać poproszeni przez obsługę o okazanie dokumentów potwierdzających tożsamość małoletniego lub dokumentów zaświadczających o pokrewieństwie/relacji osób dorosłych z małoletnim. Działania te są podejmowane w celu zapewnienia wszystkim Gościom, szczególnie dzieciom komfortowych i bezpiecznych warunków wypoczynku w hotelu. Procedura została wprowadzona zgodnie z ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich z późniejszymi zmianami.

§12 Reklamacje

Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług. Wszelkie reklamacje przyjmuje recepcja. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług.

§13 Postanowienia dodatkowe

​​​​

W Hotelu obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu oraz e-papierosów poza wyznaczonymi miejscami. Złamanie zakazu skutkuje obciążeniem gościa w wysokości 5000 zł. W pokojach hotelowych nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych. Zakazuje się prowadzenia w Hotelu akwizycji i sprzedaży obnośnej, pozostawiania materiałów reklamowych i wyborczych, jak również działalności hazardowej. Gościom nie wolno dokonywać w pokojach hotelowych jakichkolwiek zmian w umeblowaniu i wyposażeniu. Gościom hotelowym nie wolno używać urządzeń i przedmiotów mogących powodować ryzyko związane z uszkodzeniem mienia hotelowego i innych Gości, w szczególności urządzeń mogących spowodować pożar lub zalanie. Dopuszczalne jest używanie w pokoju hotelowym czajników znajdujących się na wyposażeniu pokoi oraz innych urządzeń stanowiących wyposażenie pokoi. Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 stycznia 2025 r. obowiązywać będzie opłata miejscowa według Ustawy o pobieraniu opłaty miejscowej w wysokości 2,10 PLN. Opłata dotyczy osób rezerwujących pobyt na więcej niż jedną dobę - opłata za pobyt powyżej dwóch dób jest naliczana od pierwszej rozpoczętej doby i musi zostać uregulowana podczas zameldowania.

§14 Dane Osobowe

Administratorm sanych osobowych jest Europlan Zakopane sp. z o.o. ul. Moniuszki 1A 00-033 Warszawa NIP 5252924924

REGULAMIN VOUCHERÓW

§ 1 Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży i realizacji voucherów. Wystawcą voucherów jest Europlan Zakopane Sp. z o.o. ul. Moniuszki 1A 00-033 Warszawa NIP 5252924924. Wystawca posiada w swojej ofercie następujące rodzaje voucherów:- kwotowe, - pobytowe. Vouchery są ewidencjonowane przez Wystawcę, każdy z voucherów posiada swój indywidualny numer identyfikacyjny. Termin ważności znajduje się na voucherze. Data ważności Vouchera nie ulega przedłużeniu. Vouchery mogą przewidywać ograniczenia w zakresie dostępności terminów, w szczególności ograniczenia, co do pobytu w terminach: tzw. „długich weekendów”, świąt Bożego Narodzenia, Sylwestra, Nowego Roku, świąt Wielkanocnych. Voucher pobytowy może być wykorzystany jedynie w całości i jednorazowo. Voucher nie podlega zwrotowi i wymianie na gotówkę.

§2 Warunki korzystania z Vouchera

Voucher może zostać wykorzystany u wystawcy w obiekcie Pałac Pakoszów. Wystawca nie ponosi odpowiedzialności za utracenie lub uszkodzenie Vouchera od daty jego przekazania do Nabywcy. Nabywca jest zobowiązany do wcześniejszej rezerwacji pobytu. Podstawą do wykonania usługi jest przez Wystawcę jest uprzednie okazanie Vouchera lub podanie jego numeru. Nabywcy nie przysługuje prawo do otrzymania zwrotu reszty w przypadku niewykorzystania całej kwoty. W przypadku gdy cena za usługę przewyższa wartość Vouchera Nabywca lub posiadacz Vouchera zobowiązany jest do zapłaty różnicy. Wystawca ma prawo odmówić realizacji Vouchera w następujących przypadkach:- uszkodzenie Vouchera uniemożliwiające odczytanie jego indywidualnego numeru identyfikacyjnego- nie dokonano uprzednio rezerwacji zgodnie z treścią

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

REGULAMIN POBYTU Z PUPILEM

§ 1

ZWIERZĘTA DOMOWE

Na terenie Hotelu dopuszcza się obecność zwierząt domowych (zwanych dalej także „pupilami”) po spełnieniu zasad ustalonych przez Hotel w niniejszym regulaminie.

Zwierzęta akceptowane przez Hotel to: psy, koty.

Hotel może odmówić przyjęcia psów ras wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne, gadów, płazów, stawonogów i gryzoni a także innych zwierząt uznanych przez Dyrekcję Hotelu za agresywne.

§ 2

ZASADY PRZYJĘCIA ZWIERZĄT DOMOWYCH W HOTELU

Warunkiem przyjęcia zwierzęcia domowego do Hotelu jest zgłoszenie przyjazdu z pupilem w trakcie dokonywania rezerwacji z podaniem rasy/gatunku i potwierdzenie takiej rezerwacji przez Hotel.

Pobyt pupila w Hotelu jest dodatkowo płatny. Opłata wynosi 90 zł za każdą rozpoczętą dobę hotelową.

W przypadku braku wcześniejszego powiadomienia recepcji, o którym mowa w §2 ust.1 Hotel może odmówić przyjęcia zwierzęcia.

Gość decydując się na pobyt w Hotelu z pupilem akceptuje warunki niniejszego regulaminu.

Hotel przyjmuje Gości wyłącznie ze zdrowymi zwierzętami domowymi, posiadającymi książeczkę zdrowia, jeżeli taka jest dla danego zwierzęcia przewidziana z potwierdzeniem aktualnych szczepień i odrobaczenia. Właściciel pupila jest zobowiązany do posiadania aktualnej książeczki zdrowia podczas pobytu i okazać ją na prośbę personelu.

Hotel ma prawo odmówić przyjęcia chorych zwierząt domowych lub nie posiadających wymaganych dokumentów potwierdzających aktualność szczepień, oraz zwierząt agresywnych.

Właściciel zwierzęcia oświadcza, że zwierzęta domowe są zdrowe i nie stanowią zagrożenia dla innych osób i zwierząt.

§3

OBOWIĄZKI WŁAŚCICIELA

Właściciel zwierzęcia jest odpowiedzialny za jego zachowanie w Hotelu i niezakłócanie pobytu innych Gości, w szczególności w trakcie ciszy nocnej.

Właściciel zwierzęcia ma obowiązek sprawować nad nim stały nadzór.

Psy należy prowadzać na smyczy po terenie Hotelu. Inne domowe zwierzęta muszą być przenoszone w dedykowanych do tego transporterach. W szczególnych przypadkach Hotel zastrzega sobie prawo wprowadzania nakazu założenia kagańca.

Właściciele psów są zobowiązani do ich regularnego wyprowadzania w celach fizjologicznych oraz do uprzątnięcia nieczystości po zakończeniu spaceru. Właściciele pozostałych zwierząt muszą posiadać kuwetę.

Właściciel jest zobowiązany do sprzątania wszelkich nieczystości po swoim pupilu.

Obowiązek uprzątnięcia nieczystości po psie przewodniku nie dotyczy osób niewidomych i/lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

Właściciel zwierzęcia jest zobowiązany do zapewnienia pupilowi stałego dostępu do czystej, świeżej wody, wyżywienia oraz niezbędnych mu rzeczy typu kojec, klatka, miski, poidła itp.

§4

SPRZĄTANIE POKOI PRZEZ OBSŁUGĘ W TRAKCIE POBYTU Z PUPILEM

Właściciel zwierzęcia codziennie jest zobowiązany do ustalenia w recepcji godziny wykonania serwisu sprzątania w pokoju hotelowym przez obsługę Hotelu.

W celu zminimalizowania stresu dla zwierzęcia, Właściciel musi być obecny w trakcie sprzątania lub w trakcie sprzątania powinien wyprowadzić go na spacer.

Jeżeli zwierzę jest przyzwyczajone do pozostawiania samemu w domu bez Właściciela, każdorazowo opuszczając pokój należy umieścić na drzwiach zawieszkę informująca o obecności pupila W przypadku zanieczyszczenia pokoju przez zwierzęta, sprzątanie traktowane jest jako usługa niestandardowa i wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 500 PLN.

§5

POZOSTAŁE USŁUGI HOTELU

Obowiązuje bezwzględny zakaz wprowadzania zwierząt domowych do pomieszczeń strefy SPA i wellness, sal konferencyjnych, biblioteki, Sali barokowej, Sali kafelkowej oraz zewnętrznego placu zabaw dla dzieci.

Dopuszcza się możliwość wprowadzania pupili do sali śniadaniowej oraz restauracji à la carte.

W sali śniadaniowej oraz restauracji à la carte obowiązuje zakaz sadzania zwierząt na krzesłach i kanapach, jak również używania hotelowej zastawy stołowej oraz porcelany do ich karmienia. Karmienie pupili dozwolone jest wyłącznie z użyciem misek przyniesionych przez właścicieli lub udostępnionych przez obsługę.

§6

ODPOWIEDZIALNOŚĆ WŁAŚCICIELA PUPILA

Właściciel zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem i podpisania go oraz bezwzględnego przestrzegania.

Właściciel pupila odpowiada materialnie za wszystkie wyrządzone przez niego szkody, zarówno w mieniu Hotelu jak i Gości hotelowych.

Szkody wyrządzone przez zwierzę w Hotelu będą indywidualnie wyceniane przez Hotel, a i ich kosztami zostanie obciążony właściciel.

W przypadku powtarzających się skarg innych Gości dotyczących pobytu pupila w Hotelu oraz niestosowanie się do regulaminu pobytu z pupilem, Hotel zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zakończenia pobytu Gościa ze zwierzęciem pobierając pełną opłatę za pobyt.

W opracowaniu

Standardy Ochrony Małoletnich
Mając na uwadze obowiązek prawny wynikający z zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci, Pałac Pakoszów przyjmuje do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich. Niniejszy dokument stanowi zbiór zasad i procedur stosowanych, w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w Pałacu Pakoszów, dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom, z uwzględnieniem sytuacji dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Standardy Ochrony Małoletnich są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:
Pałac Pakoszów prowadzi swoją działalność operacyjną z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.
Pałac Pakoszów uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych. Hotel w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie.

Zasady ogólne

  1. Pałac Pakoszów zobowiązuje się edukować swoich pracowników na temat okoliczności wskazujących, że dziecko przebywające w obiekcie może być krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje. Obiekt może realizować ww. edukację poprzez różne formy szkolenia np.: szkolenia zewnętrzne, wewnętrzne, e-learning, materiały edukacyjne wypracowane przez hotel i dostępne dla pracowników, materiały edukacyjne dostępne bezpłatnie, wypracowane przez inne organizacje.
  2. Każdy pracownik, przed dopuszczeniem do pracy, jest zapoznawany ze Standardami Ochrony Małoletnich, co zostaje przez niego potwierdzone złożeniem oświadczenia i zobowiązaniem do przestrzegania zasad i procedur zawartych w tym dokumencie.
  3. Pracownicy zatrudnieni do pracy z dziećmi podlegają cyklicznym szkoleniom, co zostaje udokumentowane przez pracodawcę.
  4. Pałac Pakoszów wyznaczy Koordynatora ds. Standardów Ochrony Małoletnich.

Zasady bezpiecznych relacji pracownik – dziecko

Do stosowania poniższych zasad zobowiązani są wszyscy pracownicy, ale również inne osoby dorosłe, które mają kontakt z dziećmi na terenie obiektu, jeśli kontakt ten odbywa się za zgodą obiektu. Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez pracowników mających kontakt z dziećmi znajdującymi się na terenie hotelu jest traktowanie dziecka z szacunkiem i uwzględnianie jego godności i potrzeb. Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracowników i inne osoby dorosłe wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.

Zachowania i praktyki oczekiwane od pracowników

  • W komunikacji z dzieckiem zachowuj cierpliwość i szacunek.
  • Słuchaj uważnie dziecka i udzielaj mu odpowiedzi adekwatnych do jego wieku i danej sytuacji. Komunikując się z dzieckiem, staraj się, by Twoja twarz była na poziomie twarzy dziecka.
  • Zapewnij dziecko, że jeśli czuje się niekomfortowo z jakąś sytuacją, może o tym powiedzieć Tobie lub innej wskazanej osobie i uzyskać pomoc.
  • Poinformuj dziecko, gdzie w Pałacu Pakoszów znajdują się Standardy Ochrony Małoletnich w wersji dla niego zrozumiałej. Zapewnij, że jeśli będzie miało pytania, może się zgłosić do Ciebie lub innej wyznaczonej osoby.
  • Przestrzegaj równego traktowania dzieci bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd.
  • Zadbaj o bezpieczną przestrzeń. Jeśli w obszarze, w którym pracujesz, przebywają dzieci, upewnij się, że sprzęt i wyposażenie są używane w sposób zgodny z przeznaczeniem, a otoczenie jest bezpieczne.
  • Jeśli widzisz dziecko/dzieci pozostawione bez opieki, a sytuacja może wskazywać na zagrożenie bezpieczeństwa dziecka – podejmij działania, aby odnaleźć rodzica/opiekuna.

Zachowania i praktyki niedopuszczalne ze strony pracowników w stosunku do dzieci w obiekcie

  • Nie wolno Ci krzyczeć, zawstydzać, upokarzać, lekceważyć i obrażać dziecka.
  • Nie wolno Ci bić, szturchać, popychać ani w jakikolwiek sposób naruszać integralności fizycznej dziecka, chyba że występuje zagrożenie zdrowia lub życia dziecka.
  • Nie wolno Ci nawiązywać z dzieckiem jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych ani składać mu nieodpowiednich propozycji. Obejmuje to także seksualne komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie dzieciom treści erotycznych i pornograficznych bez względu na ich formę.
  • Nie wolno Ci utrwalać wizerunku dziecka w celach prywatnych ani służbowych (nagrywanie, fotografowanie) bez zgody rodziców/opiekunów dziecka i zgody samego dziecka. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy wizerunek dziecka stanowi jedynie szczegół całości (np. zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza).
  • Nie wolno Ci nawiązywać kontaktu z dzieckiem poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych) ani spotykać się z dzieckiem poza miejscem pracy.
  • Nie wolno Ci proponować dziecku alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji.
  • Nigdy nie dotykaj dziecka, jeśli ono tego nie chce, ani w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny.
  • Jeśli będziesz świadkiem jakiegokolwiek z wyżej opisanych zachowań i/lub sytuacji ze strony innych dorosłych lub dzieci, zawsze poinformuj o tym bezpośredniego przełożonego.

Podstawowe zasady

  1. Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia dziecka występuje wtedy, gdy:
    a. dziecko ujawniło pracownikowi obiektu fakt krzywdzenia,
    b. pracownik zaobserwował krzywdzenie,
    c. dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie, bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie (np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej).

  2. Pracownik, który ma uzasadnione podejrzenie, że dziecko przebywające w obiekcie jest lub zostało skrzywdzone, powinien niezwłocznie zawiadomić przełożonego/osobę decyzyjną, która zawiadamia policję.
    W przypadku istniejącego zagrożenia bezpieczeństwa dziecka, pracownik zawiadamia policję, dzwoniąc pod numer 112 i opisując okoliczności zdarzenia. Niezależnie od powyższego zawiadamia o zdarzeniu Koordynatora.

  3. Należy dołożyć starań, aby utrudnić lub uniemożliwić dziecku oraz osobie podejrzewanej o krzywdzenie dziecka oddalenie się z obiektu.
  4. W przypadku określonym w Kodeksie postępowania karnego można dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby podejrzewanej.
  5. W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka. Dziecko powinno przebywać pod opieką pracownika do czasu przyjazdu policji.
  6. W przypadku uzasadnionego podejrzenia kontaktu dziecka z materiałem biologicznym sprawcy (np. sperma, ślina), należy nie dopuścić do tego, by dziecko się myło lub jadło/piło do czasu przyjazdu policji.
  7. Po przejęciu dziecka przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody.
  8. Po interwencji należy zgłosić zdarzenie Koordynatorowi, który dokumentuje je w dzienniku zdarzeń.
  9. Jeśli zagrożone jest życie lub zdrowie dziecka, należy niezwłocznie powiadomić policję i przełożonego oraz Koordynatora.
  10. W przypadku krzywdzenia dziecka przez pracownika, Koordynator powinien zbadać sprawę i zarekomendować działania personalne.
  11. Jeśli osobą krzywdzącą jest osoba z firmy zewnętrznej – rekomenduje się zakaz jej wstępu na teren i ewentualne rozwiązanie współpracy.
  12. W przypadku pozostawienia dziecka poniżej 7 roku życia bez opieki, należy powiadomić przełożonego, który podejmuje dalsze kroki i ewentualnie informuje policję.

Standardy pracy recepcji

  1. Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest ustalenie tożsamości dziecka przebywającego w obiekcie i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie.
  2. Pracownik recepcji podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, która towarzyszy dziecku.
  3. Aby dokonać identyfikacji dziecka i jego relacji w stosunku do osoby, z którą przebywa w obiekcie, należy:
    a. Poprosić o dokument tożsamości dziecka lub inny dokument potwierdzający, że osoba dorosła ma prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem (np. dowód osobisty, legitymacja szkolna, aplikacja mObywatel, Internetowe Konto Pacjenta, orzeczenie sądu).
    b. W przypadku braku dokumentu lub odmowy jego okazania – zapytać o relację między dzieckiem a dorosłym, zarówno dziecko, jak i osobę dorosłą.
    c. Jeśli dorosły nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym, powinien okazać dokument (np. zgodę notarialną lub pisemną zgodę rodzica na podróż). W razie jego braku – należy poprosić o wypełnienie stosownego oświadczenia przygotowanego przez obiekt.

  4. W przypadku odmowy okazania dokumentu lub podania relacji należy wyjaśnić, że procedura ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom przebywającym w Pałacu Pakoszów i wynika z przepisów prawa.
  5. Gdy rozmowa nie rozwiewa wątpliwości, należy dyskretnie poinformować przełożonego i pracowników ochrony (jeśli są obecni), nie wzbudzając podejrzeń (np. pretekstem może być potrzeba skorzystania z zaplecza recepcji).
  6. Od momentu pojawienia się wątpliwości, zarówno dziecko, jak i osoba dorosła powinni pozostawać – w miarę możliwości – w zasięgu wzroku pracownika hotelu i nie powinni zostawać sami.
  7. Przełożony przejmuje rozmowę z osobą dorosłą w celu uzyskania dalszych wyjaśnień.
  8. W przypadku potwierdzenia podejrzeń o próbę lub dokonanie przestępstwa – przełożony zawiadamia policję i stosuje dalsze procedury, jak w przypadku skrzywdzenia dziecka.
  9. Jeśli podejrzaną sytuację zauważą pracownicy innych działów (np. housekeeping, restauracja, strefa relaksu), mają oni obowiązek niezwłocznie poinformować przełożonego lub osobę decyzyjną.
  10. W zależności od sytuacji, przełożony podejmuje środki zmierzające do wyjaśnienia lub przeprowadza interwencję i zawiadamia policję.
POZNAJ NASZE PAKIETY

Oferty specjalne

Pokaż wszystkie
Hit cenowy
Przywitaj z nami LATO - LAST MINUTE wybrane terminy
już od 219 zł /osoba/noc

Przywitaj z nami LATO - LAST MINUTE wybrane terminy

BB – Śniadanie w cenie
Ważna 23.06 - 08.08.2025
Szczegóły
WAKACJE w Pałacu Pakoszów 2025 - pakiet wakacyjny DŁUŻEJ = TANIEJ
już od 237 zł /osoba/noc

WAKACJE w Pałacu Pakoszów 2025 - pakiet wakacyjny DŁUŻEJ = TANIEJ

BB – Śniadanie w cenie
Ważna 25.06 - 01.09.2025
Min. 2 noce
Szczegóły
LIPCOWY URLOP W GÓRACH - Karkonosze w 3 dni

LIPCOWY URLOP W GÓRACH - Karkonosze w 3 dni

BB – Śniadanie w cenie
Ważna 27.06 - 31.07.2025
Min. 2 noce
Szczegóły
JESIENNA PROMOCJA 3 noclegi w cenie 2
już od 140 zł /osoba/noc

JESIENNA PROMOCJA 3 noclegi w cenie 2

BB – Śniadanie w cenie
Ważna 31.08 - 27.11.2025
Min. 3 noce
Szczegóły
Deutsche Herbstferien - Kartoffelferien - 10% RABATT
już od 179 zł /osoba/noc

Deutsche Herbstferien - Kartoffelferien - 10% RABATT

BB – Śniadanie w cenie
Ważna 03.10 - 09.11.2025
Min. 2 noce
Szczegóły
WEEKEND DLA PRZYJACIÓŁEK - pakiet dla Kobiet
już od 403 zł /osoba/noc

WEEKEND DLA PRZYJACIÓŁEK - pakiet dla Kobiet

Śniadanie i kolacja
Ważna 01.09 - 21.12.2025
Min. 2 noce
Szczegóły
NIEMIECKIE DŁUGIE WEEKENDY - oferta BB 10% TANIEJ!
już od 162 zł /osoba/noc

NIEMIECKIE DŁUGIE WEEKENDY - oferta BB 10% TANIEJ!

BB – Śniadanie w cenie
Ważna 29.05 - 06.10.2025
Min. 2 noce
Szczegóły
CZESKIE DŁUGIE WEEKENDY - oferta BB 10% TANIEJ!
już od 162 zł /osoba/noc

CZESKIE DŁUGIE WEEKENDY - oferta BB 10% TANIEJ!

BB – Śniadanie w cenie
Ważna 08.05 - 28.10.2025
Min. 2 noce
Szczegóły
First minute!
Rodzinne ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA 2025 w górach w Pałacu - FIRST MINUTE
już od 576 zł /osoba/noc

Rodzinne ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA 2025 w górach w Pałacu - FIRST MINUTE

Śniadanie i obiadokolacja
Ważna 23.12 - 28.12.2025
Min. 3 noce
Szczegóły
Sylwester 2025 w Pałacu Pakoszów - FIRST MINUTE -10%
już od 496 zł /osoba/noc

Sylwester 2025 w Pałacu Pakoszów - FIRST MINUTE -10%

Śniadanie i obiadokolacja
Ważna 30.12 - 02.01.2026
Min. 2 noce
Szczegóły
Zostań naszym Gościem VIP
Dowiedz się jako pierwszy o najnowszych wydarzeniach i ofertach. Zapisz się i otrzymaj 5% rabatu na pierwszą rezerwację!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o aktualnościach, wydarzeniach i promocjach (więcej informacji)
Twój adres e-mail podany w formularzu przetwarzany będzie w celu przesyłania informacji dotyczących produktów i usług oferowanych przez ADO EUROPLAN ZAKOPANE SP. Z O. O., Warszawa 00-033, Stanisława Moniuszki 1A na wskazany adres poczty elektronicznej, na podstawie zgody, art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Dane osobowe są przechowywane do momentu wycofania zgody lub przez okres dochodzenia ewentualnych roszczeń. W przypadku braku potwierdzenia Twoje dane przetwarzane będą przez 48 godzin. Zgodę można wycofać poprzez kliknięcie odpowiedniego linku w otrzymanej wiadomości lub wysłane takiego zgłoszenia na adres e-mail ADO info@palac-pakoszow.pl. Pani/Pana dane nie są przetwarzane poza obszar EOG.
Pałac Pakoszów
ul. Zamkowa 3
58-573 Piechowice PL
+48 728 865 102 info@palac-pakoszow.pl
ZOBACZ NA MAPIE
Ważne informacje
  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Newsletter
  • Informacje prasowe
  • Zwiedzanie Pałacu Pakoszów
  • Święta i Sylwester w górach
Zobacz również
  • Jesień w górach
  • Zima i ferie
  • Wiosna w górach
  • Lato i wakacje
  • Romantyczny weekend w górach
  • Babski weekend
Obserwuj nas
  • facebook
  • instagram
  • tripadvisor
  • youtube
Polityka prywatności
Powered by

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności. Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez EUROPLAN ZAKOPANE SP. Z O. O., Stanisława Moniuszki 1A, 00-033, Warszawa Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w .

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane