OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE ZAWIERANIA I REALIZACJI UMÓW PRZEZ PAŁAC PAKOSZÓW (ZWANE DALEJ REGULAMINEM)

§ 1 Przedmiot regulaminu

1. Niniejszy regulamin dotyczy wszelkich usług, jakie Pałac Pakoszów – Bielarnia Hessa Sp. z o.o. (zwany dalej Pałac Pakoszów) oraz należące do niej spółki-córki, świadczy w stosunku do gości hotelu, organizatorów imprez i innych partnerów biznesowych – (zwanych dalej Stroną Kontraktu). W skład usług świadczonych przez hotel wchodzą przede wszystkim wynajem pokojów hotelowych i innych pomieszczeń na organizację seminariów, posiedzeń, konferencji, prezentacji, bankietów i in.; usługi gastronomiczne, organizacja imprez sportowych i kulturalnych; przedsięwzięcia, mające na celu promocję zdrowia i tym podobne, jak też wszystkie dalsze, związane z powyższymi, świadczenia i dostawy ze strony Pałacu Pakoszów. Pałac Pakoszów jest uprawniony do świadczenia swoich usług przez osoby trzecie.

2. Niniejszy regulamin odnosi się do wszystkich rodzajów umów zawieranych z Pałacem Pakoszów, a więc zakwaterowania gości, przyjmowania grup zorganizowanych, umów kontyngentowych czy organizowania imprez. Regulamin dotyczy również wszystkich umów biznesowych zawieranych ze Stroną Kontraktu w przyszłości.

3. Pałac Pakoszów nie ma obowiązku przestrzegania wewnętrznych regulaminów Strony Kontraktu; przepisy regulaminu strony kontraktu nie mają zastosowania, także w przypadku gdy Pałac Pakoszów nie zgłosi wyraźnie sprzeciwu wobec nich. Jeżeli zatem Strona Kontraktu wniesie sprzeciw z powoływaniem się na własny, wewnętrzny regulamin, sprzeciw taki będzie odrzucony. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl

§ 2 Zawarcie umowy

1. Dana umowa zostaje zawarta poprzez przyjęcie przez Pałac Pakoszów oferty złożonej w formie ustnej lub pisemnej przez Stronę. Pałac Pakoszów ma prawo wyboru formy zawieranej umowy – czy będzie ona w formie pisemnej, ustnej, w postaci e-maila czy przesłana faxem.

2. Podnajmowanie, dalsze wynajmowanie czy też nieodpłatne korzystanie z powierzonych pokojów przez osoby trzecie, jak też używanie ich do innych celów niż mieszkalne, jest dozwolone tylko i wyłącznie w przypadku, gdy Klient uzyska na to pisemne zezwolenie Pałacu Pakoszów.

§ 3 Korzystanie z pokojów hotelowych, przekazywanie pokojów, wyjazd gości

1. Udostępnienie pokojów może mieć miejsce tylko dla celów mieszkalnych.

2. Strona Kontraktu odpowiada za wszelkie szkody, spowodowane przez nią lub przez osoby trzecie, korzystające za pośrednictwem Strony, z usług Pałacu Pakoszów.

3. Strona Kontraktu nie rości żadnych praw do korzystania z określonych pokojów. W przypadku gdyby pokoje hotelowe nie były dostępne, Pałac Pakoszów niezwłocznie poinformuje o tym stronę kontraktu i zaproponuje usługę zastępczą w hotelu podobnej kategorii, położonym w niezbyt dalekiej odległości. Jeśli strona kontraktu odrzuci tę propozycję, Pałac Pakoszów zwróci niezwłocznie wpłaconą przez Stronę zaliczkę.

4. Zarezerwowane pokoje są do dyspozycji Strony Kontraktu od godz. 14.00 w dniu przyjazdu. Jeśli nie nastąpią dalsze ustalenia, po godz. 18.00 Pałac Pakoszów ma prawo do wynajmu zarezerwowanych pokojów innym klientom, a Strona Kontraktu nie może wnosić z tego tytułu żadnych roszczeń. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl

5. W dniu wyjazdu pokoje należy opuścić najpóźniej o godz. 11.00. Po tym czasie Pałac Pakoszów może z powodu poniesionych strat wystawić rachunek za dodatkowe korzystanie z pokoju w wysokości dziennej stawki za pokój, od godz. 16.00 100% pełnej ceny noclegu wg cennika. Późniejsze wymeldowanie z hotelu bez dodatkowych kosztów jest możliwe jedynie po wcześniejszym pisemnym wyrażeniu zgody ze strony Pałacu Pakoszów.

§ 4 Organizacja imprez

1. W celu umożliwienia Pałacowi Pakoszów starannie przeprowadzonych przygotowań, Strona Kontraktu ma podać ostateczną liczbę uczestników najpóźniej trzy dni przed rozpoczęciem imprezy. Jeśli Strona poda przy tym wyższą niż wcześniej ustalono liczbę uczestników, będzie ta wyższa liczba stanowić przedmiot umowy tylko w przypadku, gdy Pałac wyrazi na to zgodę pisemnie. Bez wyrażenia przez Pałac Pakoszów pisemnej zgody, Strona Kontraktu nie jest upoważniona do przeprowadzenia imprezy z udziałem większej liczby uczestników. Jeżeli natomiast Pałac wyrazi zgodę, rozliczenie następuje w oparciu o nowe ustalenia (jeżeli zajdzie taka potrzeba – z dodatkowymi kosztami). Strona Kontraktu nie ma prawa wnosić roszczeń o wyrażenie powyższej zgody. Rozliczenie następuje według ustaleń zawartych w umowie, niezależnie od powiadomienia o liczbie uczestników. Jeśli w imprezie weźmie udział mniejsza liczba uczestników, nie będzie to podstawą do korekty ceny usługi.

2. Jeżeli godzina rozpoczęcia imprezy ulegnie przesunięciu, Pałac Pakoszów jest uprawniony do obciążenia strony kontraktu wszelkimi wynikłymi z tego kosztami.

3. Zarezerwowane pomieszczenia są do dyspozycji Strony Kontraktu tylko w czasie ustalonym w pisemnej umowie. Korzystanie z nich ponad ustalony czas wymaga pisemnej zgody ze strony Pałac Pakoszów i po ustaleniu dodatkowych kosztów. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl 4. Strona Kontraktu zobowiązana jest do uregulowania świadczeń wobec Pałacu Pakoszów za dodatkowe usługi na rzecz uczestników imprezy lub osób trzecich związanych z nią. 5. Jeżeli Strona Kontraktu, do zorganizowania imprezy czy jakiejkolwiek działalności na terenie Pałacu Pakoszów, będzie potrzebować urzędowych dokumentów, związanych z działalnością hotelu czy restauracji, musi je sobie załatwić na własny koszt, chyba że będą uzgodnione inne ustalenia. Strona kontraktu jest zobligowana do przestrzegania wszystkich odpowiednich przepisów prawnych, jak też do uregulowania wszelkich należności wobec osób trzecich związanych z organizacją imprezy. 6. Strona Kontraktu odpowiada za zachowanie swoich pracowników, uczestników imprezy, jak też za swoje własne i wszystkich osób współpracujących przy organizacji imprezy. Pałac Pakoszów może wymagać od Strony Kontraktu wystawienia odpowiednich dokumentów zabezpieczających (takich jak ubezpieczenie, kaucja, rękojmia). 7. Aby zapobiec jakimkolwiek szkodom, przywóz i ekspozycja wszelkich elementów dekoracyjnych i innych materiałów muszą by wcześniej uzgodnione z Pałacem Pakoszów. Po zakończeniu imprezy wszystkie wyżej wspomniane przedmioty muszą być zabrane. Jeżeli Strona Kontraktu nie wywiąże się z powyższego, Pałac Pakoszów ma prawo do usunięcia i odpłatnego magazynowania pozostawionego dobytku. Wszelkie opakowania, materiały zabezpieczające w trakcie transportu i inne tym podobne, Strona Kontraktu musi usunąć na własny koszt. Jeżeli Strona Kontraktu pozostawi ww. materiały po zakończeniu imprezy, Pałac Pakoszów może je usunąć na koszt Strony Kontraktu. Wszystkie użyte w ramach imprezy przedmioty, jak elementy dekoracyjne itp. muszą odpowiadać właściwym przepisom porządkowym. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl 8. Wszelkie akcesoria przywiezione do Pałacu Pakoszów nie są objęte ubezpieczeniem ze strony tegoż. Zawarcie wymaganego ubezpieczenia jest obowiązkiem Strony Kontraktu. 9. Ewentualne zakłócenia czy awarie urządzeń zaoferowanych przez Pałac , będą usuwane w miarę możliwości. W przypadku podjęcia takich działań Strona Kontraktu nie może wnosić żadnych roszczeń odszkodowawczych. 10. Jeżeli Strona Kontraktu zamierza korzystać z własnych urządzeń elektrycznych, wymagana jest zgoda kierownictwa hotelu na przyłączenie ich do sieci elektrycznej. 11. W przypadku gdy Pałac Pakoszów ma dla Strony Kontraktu zorganizować jakiekolwiek akcesoria techniczne bądź inny sprzęt od osób trzecich, Strona Kontraktu zobowiązuje się do ostrożnego obchodzenia się z tymże, oraz do ich zwrotu w niepogorszonym stanie i w ustalonym terminie; jednocześnie Strona Kontraktu zwalnia Pałac od wszelkich roszczeń osób trzecich w związku z dostarczonymi akcesoriami technicznymi. Pałac nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie na czas lub jakiekolwiek braki dostarczonych akcesoriów. 12. Strona Kontraktu nie może dostarczać na teren Pałacu żadnych potraw i napojów. W szczególnych przypadkach (np. specjalności kuchni narodowej) Strona Kontraktu może uzyskać pisemną zgodę na realizację takich dostaw; Pałac uprawniony będzie wówczas do pobierania odpowiednich opłat. 13. Ogłoszenia prasowe, zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne czy prezentacje mające odbyć się w Pałacu, wymagają wcześniejszej pisemnej zgody ze strony Pałacu. Jeśli zdarzenie takie wystąpi bez powyższej zgody, Pałac Pakoszów ma prawo do odwołania imprezy. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl 14. Każdy rodzaj reklamy, informacji, zaproszenia, w którym występuje odniesienie do Pałacu Pakoszów, w szczególności użycie nazwy hotelu, wymaga wcześniejszej pisemnej akceptacji ze strony hotelu. 15. Odnośnie rezygnacji, odwołania czy zmniejszenia zamówienia obowiązuje analogiczna regulacja jak w § 6. § 5 Świadczenie usług, ceny, płatności, kompensata i cesja 1.Ceny bieżących usług są regulowane według cennika Pałacu Pakoszów obowiązującego w momencie świadczenia usługi. Wszystkie ceny zawierają ustawowy podatek VAT . W cenie zawarte są zobowiązania publicznoprawne jak np. podatek klimatyczny gminy Piechowice, ewentualnie opłaty klimatyczne, tzw. podatek turystyczny itp. Podwyżki podatku VAT obciążają Stronę Kontraktu. Jeśli okres między zawarciem umowy a pierwszym świadczeniem umowy przekracza 120 dni, Pałac Pakoszów ma prawo podwyższyć ceny o maksimum 5%. Jeżeli okres ten przekracza 365 dni, ceny mogą ulec podwyższeniu o maks. 10%. W przypadku zmian w zakresie oferowanej usługi, mogą one prowadzić do zmiany ceny. Przy zawieraniu umowy Pałac Pakoszów ma prawo żądać od Strony Kontraktu zaliczki lub kaucji w wysokości do 100% całkowitego zobowiązania finansowego Strony. Wysokość zaliczki i termin płatności mogą być zawarte w umowie. 2. Roszczenie o zapłatę ze strony Pałacu wchodzi w życie bezzwłocznie po otrzymaniu przez płatnika faktury. Uznaje się, że faktura została doręczona odbiorcy najpóźniej trzy dni od momentu wysłania, jeżeli wcześniejszy odbiór nie może być udowodniony. W przypadku zaległości płatniczych obowiązują przepisy ustawowe. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl 3. Wystawienie faktury zbiorczej nie zwalnia z obowiązku uregulowania o czasie indywidualnych faktur. Zaleganie z płatnością nawet jednej faktury indywidualnej uprawnia Pałac Pakoszów do wstrzymania świadczenia dalszych usług, i uzależnienia dokonania bieżącej usługi od kaucji w wysokości do 100% niedokonanej płatności. 4. Za każde upomnienie będzie naliczana opłata w wysokości 40 PLN. Faktury należy regulować bezzwłocznie gotówką lub kartą kredytową. Pałac Pakoszów jest uprawniony do odmowy przyjęcia dewiz, czeków czy kart kredytowych. 5. Vouchery od organizatorów podróży będą honorowane tylko wtedy, jeżeli z daną firmą została zawarta umowa o kredytowanie Strony Kontraktu; względnie jeżeli nastąpiła odpowiednia płatność z góry. Niewykorzystanie usługi nie upoważnia Strony Kontraktu do występowania z roszczeniem zwrotu kosztów. 6. Strona Kontraktu może dokonywać kompensaty swoich należności z należnościami Pałacu Pakoszów, jeżeli jej należności są bezsporne i zgodne z prawem. Roszczenia i wszelkie inne prawa dotyczące rozliczeń z Pałacem Pakoszów mogą być cedowane na stronę trzecią tylko za pisemną zgodą Pałacu Pakoszów. 7. Jeżeli Strona Kontraktu płaci za produkty Pałacu Pakoszów objęte obowiązkiem płatności z góry (np. płatności zaliczkowe czy depozyt gwarantujący rezerwacje) kartą kredytową bez jej fizycznego okazania (np.. przez telefon, Internet i In.), nie jest ona uprawniona w stosunku do pałacu Pakoszów do odwołania zrealizowanego obciążenia w swojej instytucji kredytowej. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl § 6 Rezygnacja, anulowanie, potrącenie 1.Rezerwacje Strony Kontraktu są wiążące dla obu stron. Jeżeli warunki rezygnacji nie są objęte umową, bądź takowa umowa wygasła, nie istnieje też żadne ustawowe prawo do rezygnacji czy wypowiedzenia, a Pałac Pakoszów nie zgadza się na unieważnienie umowy, Pałac zachowuje prawo do ustalonego wynagrodzenia pomimo niewykorzystania usługi. Strona Kontraktu jest w takim przypadku zobowiązana do zapłaty za następujące części umówionej kwoty za noclegi ze śniadaniami czy pakiety oraz za organizowane imprezy, jak wesela czy konferencje. a) 50% umówionej kwoty całkowitej, jeśli anulowanie lub zmniejszenie wartości zamówienia miało miejsce w formie pisemnej i nastąpiło 89 do 60 dni przed rozpoczęciem przewidywanej usługi b) 70% umówionej kwoty całkowitej, jeśli pisemne anulowanie lub zmniejszenie wartości zamówienia nastąpiło 59 do 20 dni przed rozpoczęciem przewidywanej usługi c) 90% umówionej kwoty całkowitej, jeżeli pisemne anulowanie lub zmniejszenie wartości zamówienia nastąpiło w okresie krótszym niż 19 dni przed datą przewidywanej usługi d) w przypadku dopłat do zarezerwowanego wyżywienia (Halbpension) ryczałtem 50% dopłat e) w przypadku wesel także przed 89 dniem przed wykonaniem usługi 40 % Pałac Pakoszów nie wnosi roszczeń – za w wyjątkiem organizacji wesel –jeżeli otrzyma pisemne anulowanie lub zmniejszenie wartości zamówienia do 90 dni włącznie przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 2. Strona Kontraktu ma prawo udowadniać, że wyżej wymienione roszczenie nie powstało lub powstało w innej niż żądana wysokości. 3. Jeśli Pałac Pakoszów jest w stanie anulowaną usługę sprzedać osobom trzecim, odszkodowanie Strony Kontraktu pomniejsza się o kwotę, którą te osoby trzecie zapłacą za usługę, maksymalnie jednak do całkowitej kwoty odszkodowania. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl § 7 Anulowanie/wypowiedzenie umowy ze strony Pałacu Pakoszów 1. Pałac Pakoszów ma prawo odstąpienia od umowy względnie wypowiedzenia jej, gdy a) Strona Kontraktu nie wywiąże się z danego świadczenia b) realizacja umowy nie jest możliwa z powodu siły wyższej, strajku czy innych przyczyn niezależnych od Pałacu c) Strona Kontraktu podaje mylne lub błędne informacje dotyczące niezbędnych danych d) Strona Kontraktu używa nazwy Pałacu w celach reklamowych bez wcześniejszego pisemnego zezwolenia będące przedmiotem umowy e) pomieszczenia będą bez pisemnej zgody Pałacu pod-wynajmowane w całości lub w części f) Pałac Pakoszów ma uzasadniony powód by przypuszczać, iż korzystanie z usług hotelowych może zagrażać sprawnej działalności lub bezpieczeństwu Pałacu, czy też narażać jego dobre imię. 2. Pałac Pakoszów ma obowiązek pisemnego powiadomienia Strony Kontraktu o anulowaniu umowy, najpóźniej w ciągu 14 dni od powstania przyczyny. Anulowanie umowy przez Pałac Pakoszów nie upoważnia Strony Kontraktu do wysuwania roszczeń odszkodowawczych czy innego świadczenia wyrównawczego. Prawo Pałacu Pakoszów do rekompensaty wyrządzonej mu szkody i poczynionych wydatków pozostaje w przypadku uzasadnionego wypowiedzenia umowy nienaruszone. § 8 Odpowiedzialność Pałacu Pakoszów, dostarczone na teren Pałacu akcesoria, przedawnienie 1. Pałac Pakoszów odpowiada wobec roszczeń ustawowych i wynikających z umowy jedynie w przypadku szkód powstałych wskutek działań umyślnych lub rażącego zaniedbania. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl 2. Odpowiedzialność Pałacu Pakoszów za wynikłe szkody czy szkody pośrednie jest wykluczona. 3. Wyłączenie i ograniczenie odpowiedzialności dotyczy również wszystkich przedsiębiorstw zobowiązanych przez Pałac Pakoszów do wypełnienia swoich obowiązków wynikających z zawartych umów, wszystkich poddostawców i firm pomocniczych. Nie obowiązuje, gdy Pałac Pakoszów gwarantuje stan i jakość świadczonych usług oraz sprawa dotyczy działań umyślnych w złej wierze. 4. Strona Kontraktu jest zobowiązana wskazać niezwłocznie, najpóźniej przy wyjeździe, widoczne braki i usterki na terenie hotelu. 5. Rzeczy pozostawione przez Stronę Kontraktu/ Gości nocujących w hotelu będą przesyłane pocztą tylko na prośbę, ryzyko i koszt Strony. Pałac Pakoszów zobowiązuje się do przechowania tych rzeczy przez 3 miesiące za odpowiednią opłatą. Przedmioty te, o ile będą reprezentować widoczną wartość, zostaną następnie przekazane do lokalnego biura rzeczy znalezionych. 6. Wszelkie wynikające z umowy roszczenia Strony Kontraktu wobec Pałacu Pakoszów ulegają przedawnieniu po upływie dwóch lat, licząc od końca roku, w którym roszczenie powstało, a Strona Kontraktu musiała zdobyć wiedzę na temat okoliczności uzasadniających roszczenie. § 9 Postanowienia dodatkowe dla umów dotyczących grup zorganizowanych 1. Jeżeli istnieje obowiązek świadczenia przez Pałac Pakoszów, obok udzielenia zakwaterowania i wyżywienia, organizacji programu czasu wolnego, należy w takim wypadku zawrzeć umowę dot. zryczałtowanego produktu turystycznego. PAŁAC PAKOSZÓW SCHLOSS WERNERSDORF ul. Zamkowa 3 I 58-573 Piechowice I t. +48 75 649 70 75 I f. +48 75 649 70 74 info@palac-pakoszow.pl I www.palac-pakoszow.pl 2. Strona Kontraktu nie może wnosić roszczeń z powodu zmian czy redukcji poszczególnych usług w ramach umowy dotyczącej zryczałtowanego produktu turystycznego, które mogą wyniknąć po podpisaniu umowy. 3. Pałac Pakoszów nie ponosi odpowiedzialności za szkody, których Strona Kontraktu dozna ze strony osób trzecich, jeśli Strona korzysta ze specjalnych usług osób trzecich. W celu złożenia zażalenia Strona będzie kierowana do danego organizatora. § 10 Miejsce wykonania zobowiązania i płatności, właściwość miejscowa sądu, dodatkowe ustalenia. 1. Miejscem wykonania zobowiązania i płatności dla obu stron są Piechowice. 2. Obowiązują przepisy polskiego prawa. 3. Poza wyjątkami dla prywatnych bezpośrednich konsumentów sąd w Jeleniej Górze jest wyłącznym organem do składania wszystkich ewentualnych roszczeń wynikłych na podstawie danej umowy.

Aby uprzyjemnić pobyt wszystkim naszym gościom, chcielibyśmy przedstawić kilka próśb:

1.Prosimy, aby zawsze prowadzić psa na smyczy w domu i parku. Są goście, którzy boją się psów lub są na nie uczuleni.

2.Zanim pozwolisz mu biegać, przeprowadź go przez bramę w murze. Tam będzie mógł się wyhasać do woli. Pozwalaj mu biegać swobodnie w parku tylko wtedy, gdy załatwi swoje "sprawy" na zewnątrz. Jeśli w parku wydarzy się "poważny wypadek", w recepcji są przygotowane odpowiednie torby, aby dzieci lub dorośli pieszo nie wdepnęli w nie później.

3. W pokojach gościnnych prosimy o umieszczanie misek z jedzeniem i wodą na podłodze wyłożonej kafelkami. Śladów pozostawionych na drewnie często nie da się usunąć. - Jeśli potrzebujesz misek, możemy je dla Ciebie dostarczyć. - Zakładamy, że czworonożny towarzysz śpi na kocu, a nie w łóżku. Jeśli potrzebujesz legowiska dla psa, z przyjemnością je dostarczymy.

4. Jeśli pies wyrządził jakiekolwiek szkody, prosimy o poinformowanie nas o tym. Oraz obligujemy Państwa do zapłaty za wyrządzone szkody

5.Jeśli chcesz spacerować z psem w nocy, poinformuj o tym naszego stróża nocnego na recepcji.

6.Jeśli korzystasz z części jadalnej z czworonogim towarzyszem, trzymaj go na smyczy i nie pozwalaj siedzieć mu na siedziskach z których korzystają Goście hotelowi. Jeśli potrzebujesz miskę poproś o to personel.

W opracowaniu

Obiekt hotelarski ma obowiązek stosować standardy ochrony małoletnich, w szczególności ustalić tożsamość małoletniego i jego relację z dorosłym, z którym przebywa w obiekcie.

(Ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich).

Standardy Ochrony Małoletnich

Mając na uwadze obowiązek prawny wynikający z zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci,Pałac Pakoszów przyjmuje do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich. Niniejszy dokument stanowi zbiór zasad i procedur stosowanych, w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w Pałac Pakoszów, dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom, z uwzględnieniem sytuacji dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Standardy Ochrony Małoletnich są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:

Pałac Pakoszów prowadzi swoją działalność operacyjną z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.

Pałac Pakoszów uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych. Hotel w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie.

Zasady ogólne

1. Pałac Pakoszów zobowiązuje się edukować swoich pracowników na temat okoliczności wskazujących, że dziecko przebywające w obiekcie może być krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje. Obiekt może realizować ww. edukację poprzez różne formy szkolenia np.: szkolenia zewnętrzne, wewnętrzne, e-learning, materiały edukacyjne wypracowane przez hotel i dostępne dla pracowników, materiały edukacyjne dostępne bezpłatnie, wypracowane przez inne organizacje.

2. Każdy pracownik, przed dopuszczeniem do pracy, jest zapoznawany ze Standardami Ochrony Małoletnich, co zostaje przez niego potwierdzone złożeniem oświadczenia i zobowiązaniem do przestrzegania zasad i procedur zawartych w tym dokumencie.

3. Pracownicy zatrudnieni do pracy z dziećmi podlegają cyklicznym szkoleniom, co zostaje udokumentowane przez pracodawcę.

4. Pałac Pakoszów wyznaczy Koordynatora ds. Standardów Ochrony Małoletnich. Zasady bezpiecznych relacji pracownik - dziecko

Do stosowania poniższych zasad zobowiązani są wszyscy pracownicy, ale również inne osoby dorosłe, które mają kontakt z dziećmi na terenie obiektu, jeśli kontakt ten odbywa się za zgodą obiektu. jego godności i potrzeb. Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracowników i inne osoby dorosłe wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.

Zachowania i praktyki oczekiwane od pracowników

Słuchaj uważnie dziecka i udzielaj mu odpowiedzi adekwatnych do jego wieku i danej sytuacji. Komunikując się z dzieckiem staraj się, by Twoja twarz była na poziomie twarzy dziecka.Zapewnij dziecko, że jeśli czuje się niekomfortowo z jakąś sytuacją może o tym powiedzieć Tobie lub innej wskazanej osobie i uzyskać pomoc. Poinformuj dziecko, gdzie w Pałacu Pakoszów znajdują się Standardy Ochrony Małoletnich w wersji dla niego zrozumiałej. Zapewnij, że jeśli będzie miało pytania może się zgłosić do Ciebie lub innej wyznaczonej osoby.Przestrzegaj równego traktowania dzieci bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd.

Zadbaj o bezpieczną przestrzeń. Jeśli w obszarze, w którym pracujesz przebywają dzieci, upewnij się, że sprzęt i wyposażenie są używane w sposób zgodny z przeznaczeniem, a otoczenie jest bezpieczne (zwróć uwagę na zabezpieczenia okien i schodów, ograniczony dostęp do ruchliwych dróg, otwartej wody itd.).

Jeśli widzisz dziecko/dzieci pozostawione bez opieki, a sytuacja może wskazywać na zagrożenie bezpieczeństwa dziecka, podejmij działania, aby odnaleźć rodzica/opiekuna.

Zasady bezpiecznych relacji pracownik - dziecko

Do stosowania poniższych zasad zobowiązani są wszyscy pracownicy, ale również inne osoby dorosłe, które mają kontakt z dziećmi na terenie obiektu, jeśli kontakt ten odbywa się za zgodą obiektu. jego godności i potrzeb. Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracowników i inne osoby dorosłe wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.

Zachowania i praktyki oczekiwane od pracowników

Słuchaj uważnie dziecka i udzielaj mu odpowiedzi adekwatnych do jego wieku i danej sytuacji. Komunikując się z dzieckiem staraj się, by Twoja twarz była na poziomie twarzy dziecka.Zapewnij dziecko, że jeśli czuje się niekomfortowo z jakąś sytuacją może o tym powiedzieć Tobie lub innej wskazanej osobie i uzyskać pomoc. Poinformuj dziecko, gdzie w Lake Hill Resort & SPA znajdują się Standardy Ochrony Małoletnich w wersji dla niego zrozumiałej. Zapewnij, że jeśli będzie miało pytania może się zgłosić do Ciebie lub innej wyznaczonej osoby.Przestrzegaj równego traktowania dzieci bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd.

Zadbaj o bezpieczną przestrzeń. Jeśli w obszarze, w którym pracujesz przebywają dzieci, upewnij się, że sprzęt i wyposażenie są używane w sposób zgodny z przeznaczeniem, a otoczenie jest bezpieczne (zwróć uwagę na zabezpieczenia okien i schodów, ograniczony dostęp do ruchliwych dróg, otwartej wody itd.).

Jeśli widzisz dziecko/dzieci pozostawione bez opieki, a sytuacja może wskazywać na zagrożenie bezpieczeństwa dziecka, podejmij działania, aby odnaleźć rodzica/opiekuna.

Zachowania i praktyki niedopuszczalne ze strony pracowników w stosunku do dzieci w obiekcie

Standardy pracy recepcji

Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest ustalenie tożsamości dziecka przebywającego w obiekcie i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie.

jego godności i potrzeb. Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracowników i inne osoby dorosłe wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.

Zachowania i praktyki oczekiwane od pracowników

Słuchaj uważnie dziecka i udzielaj mu odpowiedzi adekwatnych do jego wieku i danej sytuacji. Komunikując się z dzieckiem staraj się, by Twoja twarz była na poziomie twarzy dziecka.Zapewnij dziecko, że jeśli czuje się niekomfortowo z jakąś sytuacją może o tym powiedzieć Tobie lub innej wskazanej osobie i uzyskać pomoc. Poinformuj dziecko, gdzie w Lake Hill Resort & SPA znajdują się Standardy Ochrony Małoletnich w wersji dla niego zrozumiałej. Zapewnij, że jeśli będzie miało pytania może się zgłosić do Ciebie lub innej wyznaczonej osoby.Przestrzegaj równego traktowania dzieci bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd.

Zadbaj o bezpieczną przestrzeń. Jeśli w obszarze, w którym pracujesz przebywają dzieci, upewnij się, że sprzęt i wyposażenie są używane w sposób zgodny z przeznaczeniem, a otoczenie jest bezpieczne (zwróć uwagę na zabezpieczenia okien i schodów, ograniczony dostęp do ruchliwych dróg, otwartej wody itd.).

Jeśli widzisz dziecko/dzieci pozostawione bez opieki, a sytuacja może wskazywać na zagrożenie bezpieczeństwa dziecka, podejmij działania, aby odnaleźć rodzica/opiekuna.

Królewski Odpoczynek - Długi Weekend Trzech Króli w górach z 15% rabatem
ZIMOWA PROMOCJA 3 noclegi w cenie 2
Tylko u Nas
Ferie w Karkonoszach LONG STAY dłużej=taniej DZIECKO DO 6 LAT GRATIS! First minute -15%
Tylko u Nas
Ferie zimowe dla dorosłych - SPA dla umysłu - MENTAL SPA. First minute -15%
CZAS ADWENTU W GÓRACH z Jarmarkiem Bożonarodzeniowym we Wrocławiu *
❄️ 3 NOCE W CENIE 2
GRUDNIOWA PROMOCJA 3 noclegi w cenie 2
WALENTYNKI
Luty miesiącem zakochanych - WALENTYNKI W PAŁACU
WIELKANOC w górach 2025 w Pałacu Pakoszów FIRST MINUTE -15%
MAJÓWKA w Karkonoszach DŁUŻEJ=TANIEJ
DŁUGI WEEKEND CZERWCOWY w Karkonoszach z atrakcjami